5 Τρόποι για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού σας

Φυτανίδης Κ. Γρηγόριος

MD, PhD ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ
τ. ΙΑΤΡΟΣ Β’ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Γ.Ν ΠΑΙΔΩΝ ΑΘΗΝΩΝ “ΠΑΝ. & ΑΓΛΑΪΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ”

Απλά βήματα που μπορούν να δώσουν στο παιδί σας ένα υγιές ξεκίνημα στη ζωή.

Όλοι θέλουμε να προστατέψουμε τα παιδιά μας, είτε από πτώσεις, χτυπήματα και μώλωπες – είτε από λοιμώξεις και ασθένειες, που μπορούν να αποφευχθούν. Για να αποφύγουν τα παιδιά σας τις λοιμώξεις, λάβετε μέτρα ώστε να αποκτήσουν καλές συνήθειες, καθώς και να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα από νεαρή ηλικία.

“Αυτό που κάνει περισσότερο το ανοσοποιητικό σύστημα ενός παιδιού ισχυρό είναι η κοινή λογική”

Adriane Lioudis, MD.

Εάν ακολουθήσετε αυτές τις πέντε συμβουλές, θα βάλετε τα θεμέλια στη ζωή του παιδιού σας για μια πιο υγιεινή ζωή.

  1. Για τα νεογέννητα, σκεφτείτε το θηλασμό

Ενώ είναι μια πολύ προσωπική απόφαση (που δεν είναι πάντοτε εφικτή), αν είστε σε θέση να θηλάσετε αποκλειστικά το παιδί σας για τουλάχιστον έξι μήνες, θα το ωφελήσετε μειώνοντάς του τον κίνδυνο για λοιμώξεις. Έρευνες δείχνουν ότι ο θηλασμός μπορεί επίσης να μειώσει τις αλλεργίες.

  1. Μάθετε στα παιδιά να πλένουνε τα χέρια τους

Η αφή μεταδίδει έως 80% των λοιμώξεων. Διδάξτε τα παιδιά σας να αφιερώνουν χρόνο για να πλύνουν τα χέρια τους μετά το φτάρνισμα, το βήχα και το μπάνιο. Το πλύσιμο των χεριών με ζεστό νερό και σαπούνι για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα μπορεί να απομακρύνει τα βακτηρίδια και τους ιούς και μπορεί να μειώσει την πιθανότητα πνευμονικών λοιμώξεων κατά 45%.

  1. Μην παραλείψετε τους εμβολιασμούς

Ακολουθήστε τις συμβουλές του παιδίατρου σας όταν πρόκειται για το πρόγραμμα εμβολιασμού κατά την παιδική ηλικία. Οι ανοσοποιήσεις ξεκινούν από τη βρεφική ηλικία και συνεχίζουν μέχρι την ενηλικίωση και εμποδίζουν την ιλαρά, παρωτίτιδα, ανεμοβλογιά, ροταϊό και άλλες λοιμώξεις.

Κάντε τους το αντιγριπικό εμβόλιο κάθε χρόνο. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για παιδιά με άσθμα και άλλες χρόνιες παθήσεις.

  1. Κάντε τον ύπνο προτεραιότητα

Για να μεγιστοποιηθεί η ανοσία, τα παιδιά πρέπει να έχουν αρκετό ύπνο.

Οι απαιτήσεις ύπνου για κάθε νύχτα διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία:

  • Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-5 ετών) πρέπει να κοιμούνται 10 με 13 ώρες
  • Τα παιδιά ηλικίας 6 έως 13 ετών πρέπει να κοιμούνται 9 με 11 ώρες
  • Οι έφηβοι ηλικίας 14-17 χρειάζονται ύπνο 8 με 10 ώρες

Το να μην πάρει αρκετό ύπνο περιορίζει την ικανότητα του σώματος να παράγει πρωτεΐνες που ονομάζονται κυτοκίνες και βοηθούν στην καταπολέμηση της λοίμωξης και στη μείωση της φλεγμονής.

  1. Ενθαρρύνετε μια υγιεινή διατροφή

Μια υγιεινή διατροφή είναι επίσης σημαντική για το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού σας.

Ενθαρρύνετε το παιδί σας “να φάει το ουράνιο τόξο” όταν πρόκειται για φρούτα και λαχανικά, καθώς και μια καλή επιλογή δημητριακών ολικής άλεσης. Περιορίστε τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Οι σωστές επιλογές τροφίμων διασφαλίζουν ότι το παιδί σας παίρνει αρκετές βιταμίνες – όπως η βιταμίνη Α και Ε – που απαιτούνται για τη διατήρηση της καλής υγείας και ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος.

Δεν μπορείτε να αποφύγετε όλες τις ασθένειες, αλλά μερικά παιδιά χρειάζονται επιπλέον προστασία.

Ακόμη και αν ακολουθήσετε αυτές τις συμβουλές, ένα παιδί ιδίως προσχολικής ηλικίας πιθανότατα θα νοσήσει 7 με 11 κρυολογήματα το χρόνο. Να περιμένετε, το καθένα θα διαρκέσει μέχρι δύο εβδομάδες.

b2b.peifasyn.gr